Piata articolelor purtabile, in cadere libera pentru prima data, potrivit celor de la IDC

In ciuda unor castiguri destul de semnificative obtinute de Apple si Imagine Marketing, livrarile de dispozitive purtabile au scazut in primul trimestru al anului 2022, pe masura ce cererea pentru aceste gadget-uri ajunge la cote din ce in ce mai normale. Livrarile trimestriale globale de dispozitive inteligente portabile au scazut pentru prima dată, potrivit unui raport de marti al International Data Corporation. Livrarile totale de ceasuri inteligente, casti, ochelari si alte dispozitive portabile au totalizat aproximativ 105,3 milioane de unitati in primul trimestru al anului 2022, o scadere de 3% de la an la an. Este interesant atunci cand ne gandim la faptul ca exista la un moment dat nu doar o curiozitate a populatiei in general fata de aceste dispozitive, dar si o cerere destul de mare, avand in vedere faptul ca erau multi cei care voiau sa-si faca upgrade-ul la cel mai nou model de smartwatch sau cel mai nou model de casti VR. Desigur, este o situatie care se explica mai ales avand in vedere faptul ca planeta se afla in pericolul unei noi recesiuni economice. Pana la urma, inflatia atinge cote record indiferent de tara, preturile la energie si alte utilitati cresc, iar aceste gadget-uri nu sunt singurele care au suferit scaderi semnificative din punct de vedere al vanzarilor. Chiar si Netflix a inceput sa sufere pierderi de abonati in ultimul timp in primul trimestru al acestui an, dupa un deceniu de crestere continua. Vremurile care se anunta vor fi unele destul de grele, din pricina pandemiei si a razboiului din Ucraina, iar oamenii se concentreaza in mare parte pe asigurarea strictului necesar in momentul de fata.

In orice caz, din acest punct de vedere cele mai mari pierderi le-au inregistrat companii precum Xiaomi, Huawei si Samsung, cererea pentru aceste dispozitive din partea corporatiilor respective scazand cu 23,8%, 10,8% si, respectiv, 9,9%. IDC a atribuit interesul in scădere „racirii cererii… dupa ani de crestere brusca care au fost amplificate si mai mult in timpul pandemiei”. Si da, este si acela un motiv, mai ales avand in vedere faptul ca oamenii stateau inchisi in case la vremea respectiva si nu prea era altceva de facut decat sa-ti cumperi un dispozitiv inteligent din banii pe care ii aveai sa vezi la ce erau bune aceste micute dispozitive. Ei bine, acum lucrurile stau putin altfel fata de atunci. 

In ciuda scaderii globale de la un an la altul in aceasta privinta, cei de la Apple s-au bucurat de castiguri cu  6,6% mai mari fata de anii trecuti, in mare parte din cauza cresterii vanzarilor Apple Watch, in timp ce livrările de AirPod-uri au ramas constante, au spus cei de la IDC. Imagine Marketing a inregistrat, de asemenea, o crestere de 5,8%, datorita in mare parte prezentei sale puternice in India, dar totalul livrarilor a fost inca in urma unor companii ca Xaiomi, Huawei si Samsung care chiar au inregistrat scaderi.

Vestea despre scaderea livrarilor de articole purtabile vine dupa ce industria a inregistrat cifre record in primul trimestru in urmă cu doar un an. In primul trimestru al anului 2021, livrarile s-au raportat la un total de 108,6 milioane de unitati (actualizate de la 104,6 milioane de unități raportate anterior), marcand cel mai bun trimestru din toate timpurile pentru articolele portabile si prima data cand livrarile au depasit 100 de milioane de unitati. Cele 105,3 milioane de livrari din primul trimestru al anului 2022 arata ca piata poate fi in scadere, insa cifrele inca indica o cerere puternica pentru aceasta tehnologie.